Założenia dydaktyczne miesiąc - Kwiecień
04Kwi(Kwi 4)21:0029(Kwi 29)21:00Założenia dydaktyczne miesiąc - Kwiecień
Szczegóły
INFORMACJE O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU KRAINA CZERWONA -Kwiecień Temat: „Idą Święta Wielkanocne” Poziom kompetencji Kompetencje dzieci Nabywanie wiedzy – Poznanie tradycji wielkanocnych – malowanie jajek, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus. – Poznanie słownictwa
Szczegóły
INFORMACJE O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU
KRAINA CZERWONA -Kwiecień
Temat: „Idą Święta Wielkanocne”
Poziom kompetencji | Kompetencje dzieci |
Nabywanie wiedzy | – Poznanie tradycji wielkanocnych – malowanie jajek, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus.
– Poznanie słownictwa związanego z Wielkanocą – baranek, pisanka, rzeżucha, święconka, – Poznanie sposobu wysiewania rzeżuchy i warunków potrzebnych do wzrostu rośliny; |
Kształtowanie umiejętności |
– utrzymuje porządek swoim otoczeniu;
– opowiada o zwyczajach wielkanocnych; – osłuchanie i nauka piosenki „Śniadanko baranka”, – nauka wierszyka „Pisanki” – aktywnie uczestniczy w pracach w grodzie przedszkolnym – pamięta o podlewaniu kwiatów; – nazywa i wskazuje instrumenty – trójkąt, bębenek, klawesy; – sieje rzeżuchę i obserwuje jej wzrost; – wie czego potrzebują rośliny żeby się rozwijać; – wymienia wybrane zwyczaje wielkanocne; – układa historyjkę obrazkową do opowiadania; – segreguje elementy według rodzaju; – nazywa figury geometryczne – koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt; – utrwala i nazywa kolory podstawowe i niektóre pochodne; – ilustruje muzykę ruchem – metoda C.Orffa, Bati Strauss, – wykonanie pisanek z zastosowaniem różnych technik plastycznych – malowanie, stemplowanie, przyklejanie; – wycinania po linii prostej, trzymanie kredki, |
Budowanie postaw | – Rozbudzenie chęci kultywowania zwyczajów i aktywnego włączania się w przygotowania do świąt. |
Data realizacji: 04.04.2022– 15.04.2022
Temat: „Troszczymy się o Zimię”. Realizacja programu „Kubusiowi przyjaciele natury”
Data realizacji: 19.04.2022 – 29.04.2022
Poziom kompetencji | |
Nabywanie wiedzy | – Budzenie poczucia współodpowiedzialności i troski za stan środowiska naturalnego.
– Poznanie sposobów ochrony środowiska – oszczędzanie wody, segregacja śmieci, dbanie o las, zwierzęta oraz rośliny. – Poznanie zagrożeń dla środowiska naturalnego – zanieczyszczenie powietrza, wody, |
Kształtowanie umiejętności |
– segregowanie odpadów do odpowiednich pojemników – papier, plastik, zmieszane,
– znajomość zasad właściwego zachowywania się w lesie, – znajomość sposobów dania o środowisko naturalne, – nauka wierszyka „Czysta Ziemia”; – zabawy muzyczne i taneczne do piosenki „Śniadanko baranka”, – rozwijanie poczucia rytmu z wykorzystaniem Bum Bum Rurek, – nauka wycinania nożyczkami po linii prostej, znajomość zasad bezpiecznego używania nożyczek, – rozwijanie sprawności fizycznej – ćwiczenia w zakresie motorki dużej – podskoki, skłony, utrzymywanie równowagi, – utrwalanie nazw figur geometrycznych z zastosowaniem darów Froebela; – ilustracja muzyki ruchem i kształtowanie poczucia rytmy – metoda C. Orffa, |
Budowanie postaw | – Kształtowanie postaw, zachowań i nawyków proekologicznych |
Godzina
4 (Poniedziałek) 21:00 - 29 (Piątek) 21:00