Rytmiczne kreślenie znaków literopodobnych na temat „Czysta Ziemia – brudna Ziemia” z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
Rytmiczne kreślenie niepełnej wiązki z punktu na temat „Zając w trawie” z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
„Wiosenne drzewo” – praca techniką łączoną: przyklejanie, wycinanie, malowanie pastelą olejną, nabieranie farby pipetą
Rytmiczne kreślenie znaków literopodobnych na temat „W marcu jak w garncu” z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
Tydzień z dinozaurami 🙂 Prace plastyczne różnorodnymi technikami: wyklejanie plasteliną, stemplowanie farbą, naklejanie. Wodzenie palcem oraz kredką po śladzie, zabawy ruchowe. Dostrzeganie rytmów składających się z 2 i 3 elementów 🙂
„Kucharz” – praca techniką łączoną: wyklejanie plasteliną, stemplowanie stemplem farbą, składanie koła origami na pół, przyklejanie gotowych elementów
Szaszłyki owocowe – segregowanie owoców wg rodzaju, dostrzeganie konieczności mycia owoców przed zjedzeniem, samodzielne komponowanie szaszłyków, nauka rozkładania i korzystania z serwetek, bezpieczne używanie wykałaczki
Rytmiczne kreślenie niepełnej wiązki z punktu na temat „Kwiaty dla babci” z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
Kwiatki z rabatki dla mojej babci! – rozpoznawanie figur geometrycznych: kwadrat, trójkąt, prostokąt. Przeliczanie elementów, dodawanie, odejmowanie. Papieroplastyka – składanie bukietu z kartki papieru, ozdabianie i przyklejanie gotowych elementów.
Rozpoznawanie wizytówek kolegów i koleżanek, składanie obrazka z części – nazywanie ptaka, przeliczanie emblematów ptaków, dodawanie i odejmowanie
Rytmiczne kreślenie kresek na temat „Ptak na gałęzi” z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
Rozpoznawanie poznanych ptaków na podstawie wiersza „Domek dla ptaszków” I. Suchorzewskiej. Papieroplastyka – składanie płotu z kartki papieru, modelowanie kulek z bibuły, doskonalenie określania kierunków w przestrzeni: nad, pod, obok, na
Praca techniką łączoną na temat „Choineczka” (wycinanie, kolorowanie kredką ołówkową w liniaturze, przyklejanie gotowych elementów)
Rytmiczne kreślenie kropek palcem za pomocą farb z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej na temat „Deszcz ze śniegiem”
Psotna pogoda – nazywanie zjawisk atmosferycznych jesienią, układanie historyjki obrazkowej wg chronologii zdarzeń, układanie rytmów, przeliczanie w zakresie 1-5
„Kubuś Puchatek” – praca techniką łączoną (malowanie farbą, wydzieranie, przyklejanie gotowych elementów, rysowanie pastelą olejną)
„Kolorowe dźwięki” – zabawa z wykorzystaniem Bum bum rurek oraz wyciętych kół z papieru. Realizacja projektu „Zabawa sztuką”
Rytmiczne rysowanie oburącz po śladzie na temat „Kosz owoców” z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
„Małe czerwone jabłuszko” – instrumentacja do piosenki, dostrzeganie rytmów, rozpoznawanie własnego imienia
Rytmiczne rysowanie znaków literopodobnych na temat „Jesienne drzewo” z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
Malowanie pędzlem farbą do muzyki Antonio Vivaldiego „Jesień” wg własnej inwencji twórczej. Przyklejanie gotowego elementu – listka, poszukiwanie wizytówki z własnym imieniem
Stemplowanie i wycinanie na temat „Auto”. Samodzielny wybór koloru farby, nauka prawidłowego chwytu nożyczek
Kinezjologiczna zabawa dydaktyczna „Jezdnia” z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej: ćw. w rytmicznym malowaniu znaku grafomotorycznego ósemka, ćw. w składaniu koła origami na pół, ćw. kompozycyjne kredką – dorysowanie brakujących elementów – linii na jezdni
Poznajemy zasady ruchu ulicznego – spacer w okolicy przedszkola. Nauka chodzenia w parach, rozpoznawanie znaku: miejsce przejścia dla pieszych
„Przedszkolaki to my!” – nazywanie i rysowanie części twarzy, przyklejanie gotowych elementów, nazywanie figur geometrycznych: trójkąt, prostokąt, poszukiwanie własnych wizytówek
Rozpoznawanie znaczków oraz własnych wizytówek wg Odimiennej Metody Czytania I. Majchrzak. Ozdabianie wizytówki wg własnego pomysłu. Doskonalenie umiejętności samodzielnego otwierania, zamykania oraz posługiwania się klejem.
Malowanie fal jedną ręką z wykorzystaniem metody Edukacji Przez Ruch D. Dziamskiej na temat „Morskie fale”
„Twórcy indiańskich figur” – praca z wykorzystaniem Wiatraka Matematycznego, rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych. Tworzenie indiańskich pióropuszy, przyklejanie gotowych elementów, przeliczanie piór.
Praca plastyczna „Biedronka na wiosennej łące” z wykorzystaniem metody edukacji przez ruch D Dziamskiej