Rytmiczne kreślenie znaków literopodobnych na temat „Czysta Ziemia – brudna Ziemia” z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
Rytmiczne kreślenie niepełnej wiązki z punktu na temat „Zając w trawie” z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
„Wiosenne drzewo” – praca techniką łączoną: przyklejanie, wycinanie, malowanie pastelą olejną, nabieranie farby pipetą
zajęcia kulinarne z okazji dnia cukiernika – pieczemy babeczki. Dzieci dowiedziały się jakie składniki są potrzebne do wykonania babeczek i wspólnie wykonały ciasto.
warsztaty wielkanocne – rozwijanie wyobraźni dzieci i ich rodziców przez wspólne wykonanie styropianowej pisanki.
Dzień Matematyka – nasza sala zamieniła się w pracownię matematyczną, a nasi mali matematycy poradzili sobie z każdym zadaniem.
W marcu jak w garncu – wykonanie grupowej pracy plastycznej metodą Edukacji przez ruch wg. Doroty Dziamskiej: Darcie papieru białego (śnieg) niebieskiego (deszcz), wachlowanie chustą animacyjną oraz rysowanie na dużym arkuszu papieru kolistych form obszernymi ruchami a to wszystko w rytm muzyki.
Zabawy dydaktyczne na świeżym powietrzu – rozwijanie motoryki dużej, ćwiczenia rozmachowe, rysowanie dużych form kolistych oraz zabawa „krople deszczu” – utrwalenie pojęć „małe” „duże” dopasowanie małych i dużych kropel do odpowiedniej chmurki.
Rytmiczne kreślenie znaków literopodobnych na temat „W marcu jak w garncu” z wykorzystaniem metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
Tydzień z dinozaurami 🙂 Prace plastyczne różnorodnymi technikami: wyklejanie plasteliną, stemplowanie farbą, naklejanie. Wodzenie palcem oraz kredką po śladzie, zabawy ruchowe. Dostrzeganie rytmów składających się z 2 i 3 elementów 🙂
Rozpoczynamy urodziny 6-latków! Naszemu solenizantowi życzymy aby był zawsze tak uważny, rozmowny i pomocny! Sto lat!!! 💯
rozwijanie motoryki dużej – zabawa z elementami skoku oraz rozwijanie motoryki małej – zabawa w przesypywanie i przekładanie fasolek przy pomocy pęsety.
Po poznaniu bajki „Księżniczka na ziarnku grochu” Dzieci uzupełniały wzory fasolką na wiatraku matematycznym, przeliczały fasolki w dostępnym dla siebie zakresie.
Dzień dinozaura – Dzieci zamieniły się w paleontologów i wyruszyły na poszukiwania kości , jaj i czaszek tych ogromnych zwierząt do naszej przedszkolnej piaskownicy. Radość z odkopywania nie miała końca. Następnie wykonały szkielet dinozaura z przyniesionych rolek po papierze.
W świecie bajek – dzieci poznały bajki m.in. „O wilku i siedmiu koźlątkach” i tak jak wilk mogły podotykać mąkę oraz rysować na niej wzory oraz o „Złotej rybce” gdzie stworzyły fale z folii malarskiej rozpoznając tempo i dynamikę utworu. Na koniec przygody z bajkami dzieci miały okazję skorzystać z ekranu multimedialnego i zagrać w memory.
Skamieniałości- sensoplastyczna zabawa z masą solną. Przeliczanie w dostępnym zakresie, rozróżnianie kierunków, reagowanie na sygnał dźwiękowy, ćwiczenia motoryki małej z klamerkami.
Zajęcia badawcze – doświadczenie pokazujące zły wpływ kwasów pochodzących z niezdrowej żywności na zęby 🦷
Jakie produkty żywnościowe psują nasze zęby? Zabawa dydaktyczną – klasyfikacja produktów zdrowych i szkodliwych dla zębów. 🦷
Dzień Dinozaura – w tym dniu poznaliśmy czym żywiły się dinozaury dzieląc je na roślinożerne i mięsożerne. Dzieci wcielały się w poszczególne dinozaury, składały obrazki w całość. Na koniec dinozaury roślinożerne ścigały się z mięsożernymi. 🦕🦖