Praca zdalna - Dzień VI 22.03.2021
6. Praca plastyczna „Słoneczko”: Na kartce o dowolnym formacie wykonaj słońce. Użyj dowolnej techniki, dowolnych materiałów.
7. Zabawa ruchowo – ilustracyjna „Jadę, jadę”:
8. Zatańczcie „A ram, zam, zam”.
Miłej zabawy
Pozdrawiam Żaneta Szcześniak
"}22Mar00:0000:00Praca zdalna - Dzień VI 22.03.2021Kraina Niebieska
Szczegóły
1.Przypominajcie dziecku o myciu rąk w ciągu dnia. Zachęcam do śpiewania piosenki „Wlazł kotek”. 2.Zabawa ruchowa – „Tor przeszkód ze ścieżka sensoryczną”. Tworzymy tor przeszkód z tego, co mamy – poduchy, krzesła,
Szczegóły
1.Przypominajcie dziecku o myciu rąk w ciągu dnia. Zachęcam do śpiewania piosenki „Wlazł kotek”.
2.Zabawa ruchowa – „Tor przeszkód ze ścieżka sensoryczną”.
Tworzymy tor przeszkód z tego, co mamy – poduchy, krzesła, stół (np. przejść pod stołem) itd., dodajemy ścieżkę sensoryczną jako jeden z etapów. Czyli na końcu ułożonego toru ustawiamy np. kartoniki lub jakieś pojemniki do których dziecko może wejść. W tych pojemnikach może znajdować się, ryż, kasza, piasek. Pamiętajcie, aby przez tor przeszkód przebiegać na boso. W ten sposób dziecko ćwiczy nie tylko ogólną koordynację ruchową – ścieżka stymuluje receptory znajdujące się w stopach i dostarcza cennych wrażeń dotykowych.
3. Jak się czuję?: Usiądźcie całą rodziną na podłodze w kole. Ustalcie kto będzie zaczynał pierwszy – będzie „Szeptusiem”. „Szeptuś” podchodzi kolejno do każdej osoby i szepcze na ucho jaka emocje ma pokazać, ale tylko za pomocą mimiki twarzy (smutek, radość, złość, strach). Reszta stara się zgadnąć jakie uczucie.
4.Przypominaj dziecku o stosowaniu zwrotów grzecznościowych.
5.Porozmawiaj z dzieckiem na temat „Wiosny” – powiedz, że właśnie zaczęła się wiosna. Wyjdźcie na zewnątrz, balkon, taras, ogród. Poobserwujcie pogodę na dworze – czy jest słonecznie czy deszczowo, duo chmur czy mało, zimno czy ciepło.
Pokaz dziecku obrazki niech spróbuje nazwać zjawiska atmosferyczne pokazane na obrazkach:
Poniżej udostępniam plik z obrazkami:
Posłuchajcie dźwięków zjawisk atmosferycznych niech dziecko spróbuje zgadnąć co to za zjawisko atmosferyczne (deszcz, wiatr, burza):
6. Praca plastyczna „Słoneczko”: Na kartce o dowolnym formacie wykonaj słońce. Użyj dowolnej techniki, dowolnych materiałów.
7. Zabawa ruchowo – ilustracyjna „Jadę, jadę”:
8. Zatańczcie „A ram, zam, zam”.
Miłej zabawy
Pozdrawiam Żaneta Szcześniak
Godzina
(Poniedziałek) 00:00 - 00:00