Praca zdalna - Dzień V 19.03.2021
19Mar00:0000:00Praca zdalna - Dzień V 19.03.2021Kraina Niebieska
Szczegóły
1.Pamiętajcie o myciu rąk, można skorzystać ze znanej nam już piosenki „Wlazł kotek na płotek”. 2.Zabawa ruchowa z elementem rzutu – „Poczta”- Dziecko siedzi skrzyżnie na ziemi / na dywanie z
Szczegóły
1.Pamiętajcie o myciu rąk, można skorzystać ze znanej nam już piosenki „Wlazł kotek na płotek”.
2.Zabawa ruchowa z elementem rzutu – „Poczta”- Dziecko siedzi skrzyżnie na ziemi / na dywanie z piłką – paczką. Dziecko przesyła (rzuca) piłkę do swojej pary.
3. Moje emocje – rozwijanie umiejętności prezentowania emocji poprzez mimikę. Dzieci siedzą przed dużym lustrem i prezentują za pomocą mimiki emocje, o których mówi rodzic.
Przykładowe sytuacje, które przytacza prowadzący: Jak wyglądałaby wasza mina… gdybyście dostali na urodziny nowy rower? gdyby któreś z was upadło i rozbiło kolano? gdyby ktoś ukradł wasz rower? gdybyście przejechali bardzo długą trasę na rowerze? gdyby zepsuły wam się hamulce podczas jazdy z górki?
4. Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych w ciągu dnia.
5. Wizyta w garażu taty.
Udaj się z dzieckiem do garażu bądź pomieszczenia gdzie stoją rowery bądź inne sprzęty, które zachęcają do aktywności ruchowej. Skupcie się na rowerze, omówcie jego części – kierownica, pedały, siodełko, łańcuch, opony. Niech dziecko wymieni jak największą liczbę części które zapamiętało. Omówcie zasady bezpiecznej jazdy na rowerze i powiedzcie jak ważne jest aby podczas jazdy zawsze mieć kask na głowie. A może podczas wizyty w garażu znajdziecie jeszcze coś ciekawego o czym będziecie mogli z dzieckiem porozmawiać:)
6. Zabawa „Dzwonek rowerowy” – Przygotujcie dzwonek rowerowy. Dzieci siedzą odwrócone tyłem. Kiedy zadzwonimy dzwonkiem, podnoszą ta rączkę , w zależności, z której strony doszedł do nich dźwięk.
7.Praca plastyczna „Rower”
Przygotujcie
– kartkę dowolnego rozmiaru i koloru
– kolorowy papier
– nożyczki
– klej
– pisak lub kredkę
– dowolne materiały farby i co tylko macie pod ręką co możecie wykorzystać do ozdobienia swojej pracy.
Wytnij dziecku 2 koła z kolorowego papieru lub z innego dostępnego materiału, pomóż dziecku przykleić je na kartkę. Dorysujcie ramę roweru, kierownicę, siodełko. A teraz pozwólcie dziecku ozdobić rower wg. własnego pomysłu.
8.Jedzie rowerek – reagowanie na sygnał słowny. Dzieci leżą na plecach na podłodze z nogami skierowanymi do góry (ugięte w kolanach) i „pedałują” w tempie, w jakim rodzic powie (szybko lub wolno). Kiedy rozlegnie się dźwięk dzwonka czyli słowo „Dzyń. dzyń” „rowerzyści” układają nogi na podłodze i odpoczywają.
9. Zabawa z piosenką „Głowa, ramiona…”
Pozdrawiam
Żaneta Szcześniak
Godzina
(Piątek) 00:00 - 00:00