Praca zdalna 30.03.2021 - Dzień II
30Mar00:0000:00Praca zdalna 30.03.2021 - Dzień IIKraina Niebieska
Szczegóły
1.Mycie rąk Przejdźcie razem do łazienki, aby dziecko pokazało jak prawidłowo myje rączki (namoczenie, dokładne namydlenie, szorowanie, spłukiwanie ). Następnie umyjcie ręce razem nucąc piosenkę np.; „Mydło wszystko umyje” z repertuaru
Szczegóły
1.Mycie rąk
Przejdźcie razem do łazienki, aby dziecko pokazało jak prawidłowo myje rączki (namoczenie, dokładne namydlenie, szorowanie, spłukiwanie ). Następnie umyjcie ręce razem nucąc piosenkę np.; „Mydło wszystko umyje” z repertuaru fasolek albo wymyślcie swoją piosenkę.
Link: Piosenka „Mydło”
https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M
2.Jajeczna czołganka – zabawa ruchowa.
Dziecko ma za zadanie pokonać – czołgając się i trzymając plastikowe jajko lub piłkę w ręku – wyznaczoną trasę, a następnie włożyć je do koszyka. Zabawę można bardzo utrudnić rozciągając jako przeszkodę sznurek, którego uczestnicy podczas czołgania się nie mogą dotknąć.
3.Zabawa – Kolory emocji – przygotujcie kartki w kolorach – czerwony, żółty, niebieski. Niech dziecko spróbuje dobrać kolor do emocji tzn. niech powie ci z jaką emocją kojarzy mu się kolor np. czerwony – złość, niebieski – smutek, żółty – radość. Porozmawiajcie na temat tego kiedy dziecko jest smutne, kiedy radosne a kiedy złe.
4. Rozmowa kierowana inspirowana wierszem „Idą święta” – wysłuchanie wiersza D. Kossakowskiej – przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych z obchodem Świąt Wielkanocnych.
„Idą święta”
Idą święta wielkanocne
wielkimi krokami.
A na niebie grzeje słońce
swymi promieniami.
Będą babki wielkanocne
i smaczne mazurki.
I pisanki kolorowe,
z tych jajek od kurki.
Rozmowa na temat wiersza.
– Jakie święta zbliżają się?
– Jaka pogoda towarzyszy zbliżającym się świętom?
– Co można zrobić z jajek od kurki?
5. Praca plastyczna „Pisanka”.
Potrzebne materiały:
– kartka z bloku technicznego w dowolnym formacie i kolorze,
– nożyczki,
– klej,
– różne rzeczy które mogą posłużyć do ozdoby pisanki – kawałki kolorowego papieru, krepa, piórka, cekinki co tylko wam przyjdzie do głowy i to co da się przykleić klejem;)
Narysuj dziecku kontur jajka, najlepiej takie, aby zajęło cały format kartki. Pomóż dziecku je wyciąć. Niech dziecko ozdobi jajko przygotowanymi materiałami wg. własnego pomysłu.
6. „Kurczaczki” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Dzieci poruszają się po domu przy dźwiękach jakiegoś instrumentu ( może być uderzanie łyżką o garnek), naśladując kurczęta (stukają palcem o podłogę, mówią pi pi pi). Na hasło rodzica: „kurczątka, kurczątka kura was woła” – gromadzą się w wyznaczonym miejscu w domu.
7. Osłuchanie z piosenką „Przyszła wiosna”.
Niech dziecko posłucha piosenki „Przyszła wiosna” i odpowie na pytanie:
– Jaka pora roku pojawia się w piosence,
– jaki jest nastrój piosenki wesoły czy smutny.
Link: https://youtu.be/iN6YfhyeZhs
Tekst
1.Co się dzieje, świat się śmieje, wstało ciepłe słońce,
na polanie w ciemnym lesie słychać jakiś koncert.
Wszędzie w koło jest wesoło, Miś i wilk śpiewają
bo z daleka przybył gość wszyscy go witają.
Ref. Znów przyszła wiosna i skacze po drzewach
rozwija kwiaty i budzi nas
to mała wiosna z ptakami dziś śpiewa tęczą maluje świat.
2.Po cichutku, po kryjomu przyszła do nas wiosna
na paluszkach, niczym wróżka piękna i radosna.
Zaprosiła do zabawy Dzieci małe duże biegną wszystkie
na polanę aby śpiewać w chórze.
Ref. Znów przyszła wiosna i skacze po drzewach
rozwija kwiaty i budzi nas
to mała wiosna z ptakami dziś śpiewa tęczą maluje świat.
Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,teczowa_muzyka,znow_przyszla_wiosna.html
Wszystkiego dobrego i miłej zabawy.
Żaneta Szcześniak
Godzina
(Wtorek) 00:00 - 00:00