Praca zdalna 29.03.2021 - Dzień I
29Mar00:0000:00Praca zdalna 29.03.2021 - Dzień IKraina Niebieska
Szczegóły
1.Mycie rąk Przejdźcie razem do łazienki, aby dziecko pokazało jak prawidłowo myje rączki (namoczenie, dokładne namydlenie, szorowanie, spłukiwanie ). Następnie umyjcie ręce razem nucąc piosenkę np.; „Mydło wszystko umyje” z repertuaru
Szczegóły
1.Mycie rąk
Przejdźcie razem do łazienki, aby dziecko pokazało jak prawidłowo myje rączki (namoczenie, dokładne namydlenie, szorowanie, spłukiwanie ). Następnie umyjcie ręce razem nucąc piosenkę np.; „Mydło wszystko umyje” z repertuaru fasolek albo wymyślcie swoją piosenkę.
Link: Piosenka „Mydło”
https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M
2.Zabawa orientacyjno – porządkowa – „Sklejamy się” .
Zabawa dla minimum dwóch osób. Osoba prowadząca włącza dowolną muzykę, w tym czasie uczestnicy tańczą, podskakują, chodzą na palcach (wszystko zależy od kreatywności uczestników). Podczas pauzy prowadzący wydaje różne polecenia np. „plecy do pleców”, „łokcie do łokci” – uczestnicy zabawy muszą się zetknąć daną częścią ciała.
3. Zabawa „Szukajmy emocji”. Wyszukajcie z dzieckiem w gazetach, kolorowych czasopismach obrazków przedstawiających różne sytuacje, ludzi z różnymi wyrazami twarzy. Np. najpierw poszukajcie radości, potem smutku, złości, strachu.
4.Zapraszam do wysłuchania piosenki, która utrwala symbole wielkanocne.
Rodzice mogą wytłumaczyć również tradycję związaną z drugim dniem świąt „Śmigusem-dyngusem”. Możemy wykorzystać do tego obrazek zamieszczony poniżej. Wysłuchaj z dzieckiem piosenki niech spróbuje odpowiedzieć na pytania:
– kto skacze drogą? (zając)
– co zostawia zając dzieciom? (prezenty)
Link : „Święta wielkanocne z jajkiem i zającem”
5.Stwórzcie w domu „Kącik Wielkanocny” – może to być stoliczek albo miejsce w domu gdzie będziecie zbierać różne rzeczy kojarzące i symbolizujące Wielkanoc. Możecie tam umieścić posianą rzeżuchę albo wiosenne kwiaty lub własnoręcznie zrobione ozdoby.
6.Praca plastyczna „Zajączki” wykonana techniką plastyczną – stemplowanie.
Potrzebujecie:
– kartki w dowolnym formacie i w dowolnym kolorze,
– farby – biała lub szara bądź brązowa albo w swoim ulubionym kolorze,
– czarny flamaster bądź kredka,
– 3 rolki po papierze toaletowym (łatwiej będzie dziecku złapać) lub jedna pocięta na 3 równe części,
- Połącz rolki ze sobą tak, aby utworzyły głowę i uszy zająca – np. klejem, zszywaczem.
- Zanurz utworzony stempel w farbie i odciskaj głowę zajączka na kartce,
- Dorysuj oczka, wąsiki i uśmiech,
- Udekoruj wolną przestrzeń wg. własnego pomysłu.
7.Zabawa badawcza „Jajko ugotowane i jajko surowe” – zabawa badawcza rozwijająca motorykę małą, sprawność dłoni, palców. Zachęcamy, aby dać dziecku kilka jajek ugotowanych na twardo i poprosić o ich obranie. Następnie przekroić je na połowę, wskazać i nazywać żółtko i białko. Następnie należy wziąć surowe jajko i je rozbić, oddzielając żółtko od białka. Podczas wykonywania wspólnie tych czynności pytamy dziecko: Jak wygląda w środku jajko ugotowane, a jak jajko surowe? Czym się różnią? Kto lubi jajka? W jakiej postaci lubisz je jeść? Do czego wykorzystywane są jajka? Niech dziecko powącha i określi czy zapach jest ładny czy nie, niech dotknie ugotowanego jajka i surowego oceni temp (zimne, ciepłe), niech nazwie kolory z których składa się jajko.
Miłej zabawy:)
Pani Żanetka
Godzina
(Poniedziałek) 00:00 - 00:00