Praca zadalna 22.12.2021
22Gru(Gru 22)00:0024(Gru 24)00:00Praca zadalna 22.12.2021
Szczegóły
Dzień tygodnia ŚRODA 22.12.2021 Obszar podstawy programowej Zadanie/aktywność Sytuacja edukacyjna pomoce I Fizyczny 1. Podczas ubierania się : – poproś aby dziecko samo wybrało strój, – niech nazwie części garderoby, – niech
Szczegóły
Dzień tygodnia | ŚRODA 22.12.2021 | |
Obszar podstawy programowej | Zadanie/aktywność | Sytuacja edukacyjna
pomoce |
I Fizyczny |
1. Podczas ubierania się : – poproś aby dziecko samo wybrało strój, – niech nazwie części garderoby, – niech ubierze się samodzielnie,
2. Pajęcza sieć: – sprawnie omija przeszkody – porusza się na czworakach, |
Załącznik 11
|
II Emocjonalny |
1. Stworzenie „Pojemnika na smutki”. – nazywa uczucie – smutek, – potrafi opisać przyczynę uczucia smutku,
|
Załącznik 12 |
III Społeczny |
Używanie zwrotów grzecznościowych „proszę, dziękuję” w ciągu dnia.
|
|
IV. Poznawczy |
1. Świąteczne choinki” –określanie ilości mniej, więcej tyle samo. – używa pojęć mniej, więcej tyle samo, – liczy kuleczki w zakresie 5,
2. Wierszyk logopedyczny „Jada sanie”. – dysponuje długością trwania dźwięku, – stosuje onomatopeje,
3. Ilustracja ruchem słów piosenki „Mikołaj, Mikołaj”. – ilustruje ruchem słowa piosenki, – porusza się zgodnie z rytmem muzyki,
|
Załącznik 13
Załącznik 14
Załącznik 15 |
Załącznik 11
Naklejcie taśmę do dwóch ścian tworząc sieć pająka (najlepiej papierowa ale może być zwykła biurowa) przez którą trzeba przejść. Zadaniem dziecka jest przejść przez labirynt, aby nie dotknąć/nie zerwać taśmy. Po skończonej zabawie poproś dziecko o posprzątanie.
Załącznik 12
Pojemnik na smutki.
Wykonajcie pojemnik na smutki. Może to być pudełko różnych rozmiarów. Dziecko może je okleić kolorowym papierem albo pomalować. Stwórzcie pojemnik na smutki. Za każdym razem kiedy dziecko będzie smutne pomóż mu narysować rzecz która sprawiła mu przykrość albo napisz mu na kartce. Na koniec tygodnia zajrzyjcie do pudełka i omówcie wszystkie sytuacje rozmawiając o uczuciach i pomagając dziecku je zrozumieć.
Załącznik 13
„Świąteczne choinki”
Wytnijcie 5 choinek z zielonego bądź białego papieru najlepiej formatu A4. Przygotujcie pompony albo guziki, albo kolorowe kulki papieru które będą bombkami na papierowych choinkach. Rozłóżcie choinki jedna obok drugiej. Opisz dziecku choinki cyframi kolejno od 1 do 5. Niech dziecko połozy na choince tyle bombek ile napisane jest na choince, odczytajcie cyfry razem. Na koniec niech dziecko powie na której choince jest najwięcej bombek a na której najmniej. Weźcie teraz dwie choinki niech dziecko ułoży taka ilośc bombek aby na każdej z choinek było tyle samo.
Załącznik 14.
Przeczytaj dziecku wierszyk logopedyczny. Niech za drugim razem powtarza za zdania wierszyka.
Załącznik 15
Ruchy do piosenki Mikołaj
Mikołaj, Mikołaj w czerwonej czapeczce (pokazujemy czapeczkę rękami nad głową),
W mięciutkim kożuszku ( otulamy się rękami),
worek trzyma w ręce (wyciągamy rękę do przodu i udajemy że trzymamy worek),
A w tym worku same cuda lalki, klocki, misie ( wyliczamy na paluszkach)
Kto był grzeczny przez rok cały cos dostanie dzisiaj ( machamy palcem wskazującym)
Podczas melodii rytmicznie tupiemy.
Mikołaj, Mikołaj ma bielutką brodę (pokazujemy brodę)
Szykuje już sanki na daleka drogę ( naśladujemy ruchy jak byśmy trzymali lejce sań),
I przyjedzie ciemną nocą do malutkich dzieci (kucamy)
Kto był grzeczny przez ro Podczas melodii rytmicznie tupiemy.
k cały gwiazdkę mu zaświeci (wstajemy pokazujemy gwiazdki rękami w górze).
Utwór muzyczny zawarty w załączniku e-mail.
Pozdrawiam
Żaneta Szcześniak
Godzina
22 (Środa) 00:00 - 24 (Piątek) 00:00