Jestem bezpieczny w swoim domu – dzieci dowiedziały się jakie niebezpieczeństwa mogą ukrywać się w ich domu i jak należy postępować z elektrycznymi sprzętami. Układały również obrazki z 4 elementów. Przy pomocy sztućcy dokończyły układać rytm, a na drewnianej łyżce wystukiwały go do melodii. Następnie przedszkolaki wyczarowały z drewnianej łyżki kukiełki i ćwiczyły mowę dialogową.
Poznajemy żywioł Ziemi: Dzieci przeliczały kamienie, określały ich wielkość i ciężar następnie poznały nową strukturę – masę piaskową, z której stworzyły pamiątkowe figurki, nauczyły się dbać o Ziemię i segregować odpady, a także dowiedziały się, że ziemia skrywa również niebezpieczeństwa takie jak wulkan- przedszkolaki wykonały eksperyment z sodą i octem. Na podsumowanie tematu o żywiołach przy pomocy pipetki nakładały na kartkę kolory żywiołów i rozdmuchiwały je przez słomkę.
Poznajemy żywioł ognia – Dzieci podawały przykłady w jaki sposób można ugasić ogień, następnie wykonały eksperyment gaszenie ognia brakiem powietrza. Uczyły się również pracować w parze – malowały ogień farbami.
Poznajemy żywioł wody. Dzieci poznały ten żywioł przez rozmaite zabawy. Wykonały eksperyment „Co pływa a co tonie”, ćwiczyły swoją równowagę przechodząc przez „rwącą rzekę”, podczas zabaw ruchowych z chustą animacyjną dowiedziały się, że woda choć jest niezbędna do życia to jest również niebezpieczna -poznały pojęcie wir i powódź. Bawiliśmy się też przy pomocy wiatraka matematycznego dzieci wiedzą już jakie kolory symbolizują jaki żywioł, a także potrafią wymienić zwierzęta jakie żyją w odpowiednim żywiole. Na koniec wykonały pracę plastyczną „malowanie mokre na mokrym.”
Zabawy sensoryczne – Dzieci podczas zabawy swobodnej mają możliwość skorzystania z kącika sensorycznego. Mogą dotykać różnych faktur ukrytych w gumowej rękawiczce. Masować się nimi lub z zamkniętymi oczami przy pomocy wyłącznie zmysłu dotyku odnaleźć drugą taką samą
Spotkanie ze sztuką – zapoznanie dzieci z pejzażem. Malowanie farbą niebieską i białą, delikatne łączenie kolorów. Domalowywanie cienkim patyczkiem drzew.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej – „Bal baloników” rytmiczne rysowanie spirali raz jedną a raz drugą ręką. Doklejanie kółek, dorysowywanie brakującego elementu balonika.
Kinezjologiczna zabawa dydaktyczna Edukacja przez ruch wg. Doroty Dziamskiej – Dzieci rytmicznie rysowały linie pionowe i poziome, następnie wycinały po śladzie iglo i przyklejały wycięty fragment na czarną kartkę, a śnieg stworzyły poprzez stemplowanie palcami zamoczonymi w białej farbie.
korale dla babci – malowanie i nawlekanie makaronu poprzedzone zabawą dydaktyczną dodawanie w zakresie 10.
Kreatywne pudełko – dzieci podczas zabawy swobodnej mają możliwość tworzenia z różnorodnych materiałów plastycznych – ta zabawa nigdy im się nie nudzi.
Cała Polska Czyta Dzieciom – Podziękowania dla taty Zosi za przeczytanie wspaniałej bajki pt: „Koala, który się trzymał” Zapraszamy ponownie 🙂
Cała Polska Czyta Dzieciom – Dziękujemy Mamie Maksia za odwiedziny i przeczytane bajki pt: „Renifer” i „Kibic”
Cała Polska Czyta Dzieciom – Dziękujemy Mamie Maksia za odwiedziny i wspaniałą bajkę pt: „Renifer” i „Kibic”