24 stycznia 2021Ogłoszenie wyników konkursu literackiego pt. „„MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK W NAJPIĘKNIEJSZYCH ŻYCZENIACH LUB WIERSZU”
Deszczowa chmura – Dzieci naklejały krepę i watę, następnie spryskiwały ją wodą tworząc w ten sposób deszcz na kartce.
Jesienne odczytywanie kodu – Zabawy w kodowanie w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji.
Parasolki – Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej. Dzieci nazywały zjawiska atmosferyczne, następnie rytmicznie kreśliły kropki/kreski na arkuszu papieru. Pod koniec składały kółko na pół, przyklejały i dorysowywały rączkę parasola. Według tej metody dzieci rozwijają koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową, usprawniają małą motorykę poprzez kreślenie wybranych znaków grafomotorycznych, zdobywają doświadczenia matematyczne poprzez manipulowanie papierem i składanie papieru według zasad origami.
„Miś pluszowy, Miś kudłaty, Biały, czarny Lub łaciaty. Wszystkie misie My kochamy, Bo ich święto dzisiaj mamy” – W światowy dzień pluszowego Misia dzieci miały okazję wziąć udział z programie edukacyjnym on-line Teddy Eddie, gdzie powtarzały angielskie zwroty, obejrzały również znaną wszystkim bajkę Kubuś Puchatek. Po południu odbył się teatrzyk cieni pt: „Złotowłosa i trzy misie”
Kreatywne pudełko – codziennie dzieci mają okazję, aby wykazać się swoją kreatywnością i pomysłowością. W kreatywnym pudełku, do którego dzieci mają dostęp w każdej chwili, znajdują się różnorodne materiały plastyczne, z których przedszkolaki mogą tworzyć. Rozwijamy w ten sposób samodzielność i kreatywność już od najmłodszych lat.
Eksperyment „Czego boją się wirusy?” – Przedszkolaki wykonały eksperyment, w którym po zamoczeniu patyczka w mydle i zbliżeniu go do wody z pieprzem, pieprz się rozchodził na boki. Dzieci w ten sposób przypomniały sobie, że aby pozbyć się zarazków potrzebne jest mydło. Następnie poznały nową technikę plastyczną „odbijanka symetryczna” .
W zdrowym ciele, zdrowy duch – podczas zajęć porannych dzieci przechodziły przez tunel oraz ćwiczyły skok obunóż.
Poznajemy zawód lekarza – metodą aktywizującą dzieci „burzą mózgów” zastanawialiśmy się co to jest zdrowie. Dzieci dopasowywały odpowiednie przyrządy potrzebne lekarzowi do pracy, odbyła się zabawa tematyczna „lekarz” – przedszkolaki leczyły lalki, uczyły się również obsługiwać termometr elektryczny, wykonały pracę wg wzoru „karetka”, a na koniec dnia obejrzały bajkę zgodną z tematyką zajęć.
Rozwijamy zamiłowanie do przyrody- Dzieci poznały gatunek drzewa jarzębina, a następnie przy pomocy pań zasadziły drzewo w ogródku przedszkolnym.
Temat kompleksowy – poznajemy pracę listonosza. Dzieci dowiedziały się kim jest listonosz i na czym polega jego praca, ułożyły prostą historyjkę obrazkową „droga listu”, dowiedziały się co to jest klaser i co tam się przechowuje, według własnego pomysłu zaprojektowały znaczek pocztowy, a na koniec odbyła się zabawa tematyczna w pocztę, w której dzieci odgrywały rolę, pani na poczcie, klienta oraz listonosza.
światowy dzień bajek – dzieci poznały baśń o rybaku i złotej rybce, odbyły się zabawy z chustą animacyjną, a na koniec dzieci miały okazję poćwiczyć koordynację wzrokowo-ruchową łowiąc rybki.
Muchomory – zabawa matematyczna. Naklejanie na kapelusz muchomora tyle samo kropek ile zostało wyrzuconych na kostce. – przeliczanie
Gdy nie ma śniegu trzeba go wyczarować, to potrafi zrobić Kraina Żółta 🙂 – rozwijanie motoryki małej.
W zdrowym ciele zdrowy duch – przedszkolaki samodzielnie przygotowały sałatkę owocową, którą później z apetytem zjadły, a następnie wzięły udział w zabawach ruchowych.
Dzień Misia – kształtowaliśmy określenie położenia misiów „na, pod, obok”, a także układaliśmy prostą historyjkę obrazkową.
Koncert Pro Sinfonika przedstawia Pan Świerszcz i zaginiony skarb Królowej Muzyki: „Na czeską nutę” – przedszkolaki poznały brzmienie akordeonu, klarnetu, tarki i talerzy