Przygotowanie prac na konkurs plastyczny „Zbierz się do kupy” organizowany przez Gminny Ośrodek Kultury w Komornikach
Jestem bezpieczny w swoim domu – dzieci dowiedziały się jakie niebezpieczeństwa mogą ukrywać się w ich domu i jak należy postępować z elektrycznymi sprzętami. Układały również obrazki z 4 elementów. Przy pomocy sztućcy dokończyły układać rytm, a na drewnianej łyżce wystukiwały go do melodii. Następnie przedszkolaki wyczarowały z drewnianej łyżki kukiełki i ćwiczyły mowę dialogową.
Poznajemy żywioł Ziemi: Dzieci przeliczały kamienie, określały ich wielkość i ciężar następnie poznały nową strukturę – masę piaskową, z której stworzyły pamiątkowe figurki, nauczyły się dbać o Ziemię i segregować odpady, a także dowiedziały się, że ziemia skrywa również niebezpieczeństwa takie jak wulkan- przedszkolaki wykonały eksperyment z sodą i octem. Na podsumowanie tematu o żywiołach przy pomocy pipetki nakładały na kartkę kolory żywiołów i rozdmuchiwały je przez słomkę.
Rytmiczne kreślenie kresek i spirali- praca grupowa „Ptaszki ma gałęzi” wg metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
„Życie na obcej planecie” Stworzyliśmy plakat współpracując w zespole czteroosobowym. Łączyliśmy znane nam techniki plastyczne: wycinanie, rysowanie.
„W zdrowym ciele – zdrowy duch” – ćwiczyliśmy na gimnastyce z wykorzystaniem nowych sprzętów sportowych.
„Rakieta” sklejaliśmy, składaliśmy z papieru model rakiety kosmicznej oraz w piątkowym kinie obejrzeliśmy bajkę o kosmosie.
„Moja pasja” – Marcel wspólnie z rodzicami przygotował prezentacje swoich pasji, które nam zaprezentował. Nagrodziliśmy prezentację dużymi brawami. Czekamy na kolejne prezentację swoich pasji/ talentów naszych koleżanek i kolegów.
Doskonalenie umiejętności kodowania. Wskazywanie odpowiednich współrzędnych. Rozpoznawanie cyfr oraz liter.
„Która godzina? Pękła sprężyna! Niech w takim razie zakuka ptaszyna”. Dzieci musiały zakukać tyle razy, ile wynosi ich cyfra na wstążce. Osoba w środku uważnie słuchała i liczyła kukania 🙂 Dzieci odgadywały ze słuchu imiona „kukułki”, gdyż miały zakryte dłońmi oczy. Praca z wykorzystaniem Wiatraka Matematycznego
Tego dnia dzieci poznały rodzaje lalek: pacynka, jawajka, marionetka oraz kukiełka. Dzieci wykonały kukiełki oraz marionetki. Dzieci doskonaliły umiejętność rysowania, wycinania nożyczkami oraz posługiwania się klejem. Próbowały zawiązać kokardkę oraz pętelkę.
Gratulacje dla Zosi K. Ady, Natalki J., Natalki E., Karoliny J. i Marcjanny za przygotowanie ślicznych masek karnawałowych na konkurs przedszkolny pt. „Najzabawniejsza maska karnawałowa”
WALENTYNKI „Walentynki są raz w roku, pełne ciepła i uroku. Czternastego z dużą chlubą, wszyscy mówią, że się lubią” 🙂
Poznajemy żywioł ognia – Dzieci podawały przykłady w jaki sposób można ugasić ogień, następnie wykonały eksperyment gaszenie ognia brakiem powietrza. Uczyły się również pracować w parze – malowały ogień farbami.
Poznajemy żywioł wody. Dzieci poznały ten żywioł przez rozmaite zabawy. Wykonały eksperyment „Co pływa a co tonie”, ćwiczyły swoją równowagę przechodząc przez „rwącą rzekę”, podczas zabaw ruchowych z chustą animacyjną dowiedziały się, że woda choć jest niezbędna do życia to jest również niebezpieczna -poznały pojęcie wir i powódź. Bawiliśmy się też przy pomocy wiatraka matematycznego dzieci wiedzą już jakie kolory symbolizują jaki żywioł, a także potrafią wymienić zwierzęta jakie żyją w odpowiednim żywiole. Na koniec wykonały pracę plastyczną „malowanie mokre na mokrym.”
Doskonalenie rozpoznawania liter, rozpoznawanie imion kolegów – codzienna praca Odimienną Metodą Czytania I. Majchrzak
Zapoznanie z zawodem krawca z wykorzystaniem historyjki obrazkowej „Ola u krawcowej”. Dzieci dowiedziały się na czym polega praca krawca, obejrzały przybory krawieckie. Zaprojektowały wybraną część garderoby.
„Liczykrupa” – rozpoznawanie cyfr, wskazywanie tyle samo elementów. Doskonalenie umiejętności dodawania oraz odejmowania w zakresie 10. Praca z wykorzystaniem Wiatraka Matematycznego
Wymiana jeden element za kilka w sytuacji kupna i sprzedaży wg.„Dzięcięcej matematykyki”, E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, E. Zielińskiej – dokonywaliśmy wymiany w sytuacji kupna sprzedaży – w zakresie wymiany 1:1, 1:2, 1:3, 1:4 tworząc zakład szewski w 2-4 osobowych grupach.
„Wymarzone buty” – rozcieraliśmy plastelinę na kartce papieru dokładnie wypełniając kontur zaprojektowanego wg. własnego pomysłu buta.
Moja pasja” – Zosia K. wspólnie z mama przygotowała prezentacje swoich ulubionych książek, które nam zaprezentowała. Nagrodziliśmy prezentację dużymi brawami. Czekamy na kolejne prezentację swoich pasji/ talentów naszych koleżanek i kolegów.
Razem fajnie się bawimy – zabawy z lodem, klasyfikowanie, rzuty woreczkiem, pożegnanie pani Gosi, układanie rytmów, zabawy konstrukcyjne klockami Lego Duplo, zabawy darem 5, tworzenie woreczka sensorycznego, ruty i łapanie woreczków w parach
„Scena teatralna” – praca techniką łączoną. Przyklejanie gotowego elementu oraz bibuły, rysowanie kredką ołówkową. Doskonalenie pracy w parach – podział obowiązków. Doskonalenie twórczości poprzez wymyślenie scenografii oraz tytułu wystawianej sztuki
„Mój projekt” – zapoznaliśmy się z zawodem szewca, dowiedzieliśmy czym zajmuje się na co dzień w swojej pracy, a na koniec wykonaliśmy swoje pierwsze buty.
„Zimowa czapka”-doskonalimy sprawność manualną, ruchy precyzyjne wyklejając szablon kuleczkami zrobionymi z bibuły
Zabawy sensoryczne – Dzieci podczas zabawy swobodnej mają możliwość skorzystania z kącika sensorycznego. Mogą dotykać różnych faktur ukrytych w gumowej rękawiczce. Masować się nimi lub z zamkniętymi oczami przy pomocy wyłącznie zmysłu dotyku odnaleźć drugą taką samą
Spotkanie ze sztuką – zapoznanie dzieci z pejzażem. Malowanie farbą niebieską i białą, delikatne łączenie kolorów. Domalowywanie cienkim patyczkiem drzew.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej – „Bal baloników” rytmiczne rysowanie spirali raz jedną a raz drugą ręką. Doklejanie kółek, dorysowywanie brakującego elementu balonika.
„Moja pasja” – Natalka E. wspólnie z mama przygotowała filmik pt. „Natalka Mini Modelka”, który nam zaprezentowała. Nagrodziliśmy prezentację dużymi brawami. Czekamy na kolejne prezentację swoich pasji/ talentów naszych koleżanek i kolegów.
„Wesoły karnawał”- tworzenie kodu za pomocą symboli graficznych oraz programu dla robota Genibot z wykorzystaniem specjalnych kart
Ogólnopolska akcja edukacyjna ” Dzieci uczą rodziców”- wirtualny świat. Dowiedzieliśmy się czym jest Internet, co można dzięki niemu robić. I że w Internecie czyhają niebezpieczeństwa.
Andrzejki – poznaliśmy tradycje i zwyczaje ludowowe, dekorowaliśmy klucze, odszyfrowywaliśmy wróżby oraz uczestniczyliśmy w zabawach tanecznych przy muzyce z dziecięcego repertuaru.
„Mokre na mokrym” – moczyliśmy kartki papieru wodą i następnie malowaliśmy farbami akwarelowymi na mokrej kartce. Obserwowaliśmy, co dzieje się po połączeniu barw, w jaki sposób powstają inne kolory. Po wysuszeniu rysowaliśmy mazakami kontury tak jak podpowiadała nam nasza inwencja twórcza i widoki za oknem.
WARSZTATY ARTYSTYCZNE – SPOTKANIE ZE SZTUKĄ. TEMAT: MISTRZOWIE GRAFIKI EUROPEJSKIEJ. Albrecht Dürer, Benedetto Castiglione, Wojciech Weiss, Maria Jarema. GRAFIKA-MONOTYPIA Zapoznanie z nową techniką graficzną monotypią. Wykonanie pracy z użyciem płyty graficznej. Monotypia barwna.
Zajęcia domowe na temat „ŚIĘGAJ ŚMIAŁO PO MARZENIA”. Serdeczne podziękowania dla Rodziców za przesyłane zdjęcia. Czekamy na kolejne 🙂
Zajęcia domowe na temat „CO WIOSNĄ PISZCZY W TRAWIE?”. Serdeczne podziękowania dla Rodziców za przesyłane zdjęcia. Czekamy na kolejne 🙂
Serdeczne gratulacje dla Zosi S. oraz Emmy za udział w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Kolorowa Pani Wiosna”
Serdeczne gratulacje dla Helenki K. za zajęcie III miejsca oraz Alicji M. za wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Zakładka do książki”. Dziękuję również za udział Milence oraz Julce N. 🙂
Zajęcia domowe na temat „Dbamy o naszą planetę Ziemię”. Serdeczne podziękowania dla Rodziców za przesyłane zdjęcia. Czekamy na kolejne 🙂
Zajęcia domowe na temat „Czym zajmuje się stomatolog?”. Serdeczne podziękowania dla Rodziców za przesyłane zdjęcia. Czekamy na kolejne 🙂
Zajęcia domowe na temat „Wielkanocne zwyczaje”. Serdeczne podziękowania dla Rodziców za przesyłane zdjęcia. Czekamy na kolejne 🙂
LAURKA DLA MEDYKA. Laurki dla lekarzy, pielęgniarek, ratowników, obsługi medycznej, dla tych wszystkich którzy poświęcają swoje zdrowie, czas i siły w walce z koronawirusem! DZIĘKUJEMY
„Kolorowa fryzura”- praca plastyczna wykonana techniką malarską, rozdmuchiwanie farby przez słomkę na płaszczyźnie kartki, tworzenie barwnych kompozycji
Cała Polska Czyta Dzieciom – Podziękowania dla taty Zosi za przeczytanie wspaniałej bajki pt: „Koala, który się trzymał” Zapraszamy ponownie 🙂
Serdeczne gratulacje dla Michaliny, Zosi K., Mai Se. oraz Michała za udział w ogólnopolskim konkursie plastycznym „Maska karnawałowa”
Wycieczka do teatru. Przedszkolaki pojechały spektakl pt. „Pan Satie” przedstawiony przez Teatr Atofri, Scena Wspólna Centrum Sztuki Dziecka i Teatru w Poznaniu
Koncert Pro Sinfonika przedstawia Pan Świerszcz i zaginiony skarb Królowej Muzyki: „ŁOWICKIE WYCINANKI”.
Pracowania Edukacyjna Wiatrak. Warsztaty z cyklu „Laboratorium małego badacza”. Temat: „Suchy lód lubi chłód”- eksperymenty.
Zajęcia otwarte dla rodziców pt. „MATEMATYCZNY KARNAWAŁ” z wykorzystaniem matematycznego wiatraka. Serdeczne podziękowania dla rodziców uczestniczących w zajęciach i wspaniałą zabawę.
Przygotowanie prac na konkurs plastyczny „Zbierz się do kupy” organizowany przez Gminny Ośrodek Kultury w Komornikach
Jestem bezpieczny w swoim domu – dzieci dowiedziały się jakie niebezpieczeństwa mogą ukrywać się w ich domu i jak należy postępować z elektrycznymi sprzętami. Układały również obrazki z 4 elementów. Przy pomocy sztućcy dokończyły układać rytm, a na drewnianej łyżce wystukiwały go do melodii. Następnie przedszkolaki wyczarowały z drewnianej łyżki kukiełki i ćwiczyły mowę dialogową.
Poznajemy żywioł Ziemi: Dzieci przeliczały kamienie, określały ich wielkość i ciężar następnie poznały nową strukturę – masę piaskową, z której stworzyły pamiątkowe figurki, nauczyły się dbać o Ziemię i segregować odpady, a także dowiedziały się, że ziemia skrywa również niebezpieczeństwa takie jak wulkan- przedszkolaki wykonały eksperyment z sodą i octem. Na podsumowanie tematu o żywiołach przy pomocy pipetki nakładały na kartkę kolory żywiołów i rozdmuchiwały je przez słomkę.
Rytmiczne kreślenie kresek i spirali- praca grupowa „Ptaszki ma gałęzi” wg metody Edukacji przez ruch D. Dziamskiej
„Życie na obcej planecie” Stworzyliśmy plakat współpracując w zespole czteroosobowym. Łączyliśmy znane nam techniki plastyczne: wycinanie, rysowanie.
„W zdrowym ciele – zdrowy duch” – ćwiczyliśmy na gimnastyce z wykorzystaniem nowych sprzętów sportowych.
„Rakieta” sklejaliśmy, składaliśmy z papieru model rakiety kosmicznej oraz w piątkowym kinie obejrzeliśmy bajkę o kosmosie.
„Moja pasja” – Marcel wspólnie z rodzicami przygotował prezentacje swoich pasji, które nam zaprezentował. Nagrodziliśmy prezentację dużymi brawami. Czekamy na kolejne prezentację swoich pasji/ talentów naszych koleżanek i kolegów.
Gratulacje dla Zosi K. Ady, Natalki J., Natalki E., Karoliny J. i Marcjanny za przygotowanie ślicznych masek karnawałowych na konkurs przedszkolny pt. „Najzabawniejsza maska karnawałowa”
WALENTYNKI „Walentynki są raz w roku, pełne ciepła i uroku. Czternastego z dużą chlubą, wszyscy mówią, że się lubią” 🙂
Poznajemy żywioł ognia – Dzieci podawały przykłady w jaki sposób można ugasić ogień, następnie wykonały eksperyment gaszenie ognia brakiem powietrza. Uczyły się również pracować w parze – malowały ogień farbami.
Poznajemy żywioł wody. Dzieci poznały ten żywioł przez rozmaite zabawy. Wykonały eksperyment „Co pływa a co tonie”, ćwiczyły swoją równowagę przechodząc przez „rwącą rzekę”, podczas zabaw ruchowych z chustą animacyjną dowiedziały się, że woda choć jest niezbędna do życia to jest również niebezpieczna -poznały pojęcie wir i powódź. Bawiliśmy się też przy pomocy wiatraka matematycznego dzieci wiedzą już jakie kolory symbolizują jaki żywioł, a także potrafią wymienić zwierzęta jakie żyją w odpowiednim żywiole. Na koniec wykonały pracę plastyczną „malowanie mokre na mokrym.”
Wymiana jeden element za kilka w sytuacji kupna i sprzedaży wg.„Dzięcięcej matematykyki”, E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, E. Zielińskiej – dokonywaliśmy wymiany w sytuacji kupna sprzedaży – w zakresie wymiany 1:1, 1:2, 1:3, 1:4 tworząc zakład szewski w 2-4 osobowych grupach.
„Wymarzone buty” – rozcieraliśmy plastelinę na kartce papieru dokładnie wypełniając kontur zaprojektowanego wg. własnego pomysłu buta.
Moja pasja” – Zosia K. wspólnie z mama przygotowała prezentacje swoich ulubionych książek, które nam zaprezentowała. Nagrodziliśmy prezentację dużymi brawami. Czekamy na kolejne prezentację swoich pasji/ talentów naszych koleżanek i kolegów.
Razem fajnie się bawimy – zabawy z lodem, klasyfikowanie, rzuty woreczkiem, pożegnanie pani Gosi, układanie rytmów, zabawy konstrukcyjne klockami Lego Duplo, zabawy darem 5, tworzenie woreczka sensorycznego, ruty i łapanie woreczków w parach
„Mój projekt” – zapoznaliśmy się z zawodem szewca, dowiedzieliśmy czym zajmuje się na co dzień w swojej pracy, a na koniec wykonaliśmy swoje pierwsze buty.
„Zimowa czapka”-doskonalimy sprawność manualną, ruchy precyzyjne wyklejając szablon kuleczkami zrobionymi z bibuły
Zabawy sensoryczne – Dzieci podczas zabawy swobodnej mają możliwość skorzystania z kącika sensorycznego. Mogą dotykać różnych faktur ukrytych w gumowej rękawiczce. Masować się nimi lub z zamkniętymi oczami przy pomocy wyłącznie zmysłu dotyku odnaleźć drugą taką samą
Spotkanie ze sztuką – zapoznanie dzieci z pejzażem. Malowanie farbą niebieską i białą, delikatne łączenie kolorów. Domalowywanie cienkim patyczkiem drzew.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej – „Bal baloników” rytmiczne rysowanie spirali raz jedną a raz drugą ręką. Doklejanie kółek, dorysowywanie brakującego elementu balonika.
„Moja pasja” – Natalka E. wspólnie z mama przygotowała filmik pt. „Natalka Mini Modelka”, który nam zaprezentowała. Nagrodziliśmy prezentację dużymi brawami. Czekamy na kolejne prezentację swoich pasji/ talentów naszych koleżanek i kolegów.
„Wesoły karnawał”- tworzenie kodu za pomocą symboli graficznych oraz programu dla robota Genibot z wykorzystaniem specjalnych kart
Ogólnopolska akcja edukacyjna ” Dzieci uczą rodziców”- wirtualny świat. Dowiedzieliśmy się czym jest Internet, co można dzięki niemu robić. I że w Internecie czyhają niebezpieczeństwa.
Zainspirowani zabawą „Razem” z wykorzystaniem grubej liny w sali postanowiliśmy zabrać ja do ogrodu i zrobić małe zawody.
Bezpieczne zabawy na śniegu i lodzie – omawialiśmy miejsca bezpieczne i niebezpieczne do zabaw zimą. Nazywaliśmy wybrane sporty zimowe oraz sprzęt potrzebny do ich uprawiania.